måndag 14 augusti 2017

Tillbaka i vardagen

På många sätt älskar jag vardagen bäst ändå och nu är den tillbaka.
Glädje alltså.

Skolorna drar igång och tider fungerar som det ska och jag själv är redan igång med lite olika projekt.
Sa jag att jag hann träna på morgonen också.
Nu kör vi hösten 2017 och må den dölja massor med godis i sin mun så att säga.

# Jag har fått ett stipendium av SJF för att åka till New York bland annat.
# Paul Hansen har vernissage på Fotografiska.
# Åsa Sjöström har vernissage på Fotografiska.
# Sigur Rós spelar i Stockholm. (jag har biljett).
# Spegla i Norrköping (jag ska föreläsa där).
# Den här bloggen fyller 10 år.

Ja, så är det några grejer till såklart som jag inte skriver om här på bloggen, men det händer mer var så säker.
Jag hoppas alltså på en fin höst, må det strömma in fina uppdrag också, jag är mottaglig kan jag säga.

----------

Bilden på den danska tennisstjärnan Caroline Wozniacki tog jag sist jag var i New York.
Hon var himla trevlig och det var ett annorlunda möte för mig. Inte för att jag är van vid världsstjärnor utan för att jag inte träffade henne som journalist.
Det var något annat. Jag hade mina 23 timmar med henne och vi skulle filma henne på det klassiska boxningsgymmet i Brooklyn som heter Gleason´s och som bara dagarna efter vår filming/fotografering flyttade.
Så nu är de klassiska väggarna där "alla" de stora har tränat utbytta mot nya lokaler alltså.
När jag var där träffade jag en kvinna som studerade på ICP som gjorde sitt slutprojekt där också såklart, jag tror många fotografer har varit där.
Jag märkte att de var vana vid fotografer på stället och för oss som skulle filma fanns en färdig avgift för att får göra det.
Allt kostar pengar i USA.

----------

Nu ska jag se till att fortsätta med det jag ska göra idag och inte sitta här och blogga.
Men ibland är det ett fint avbrott från det andra, det seriösa.
Det viktiga eller hur jag ska säga.

Ha en fin måndag och en fin vecka också för den delen.
Ring mig så hjälper jag dig med visuellt tänk när det kommer till fotografering/filmning.

Snälla.





Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden