söndag 7 november 2010

MFF



Den här bilden vann Årets Sportbild 2000 i tävlingen Årets Bild. Det är MFF som gör mål mot Brage i Borlänge.
MFF hade året innan åkt ur allsvenskan vilken var en skandal i detta fotbollstokiga län bara det. Vid seger i den här matchen skulle ta dom tillbaka till allsvenskan. Jag hade köpt pocket wizards i USA, det var olagligt i Sverige då.
Jag satte en kamera bakom mål och MFF gjorde 4 mål den där söndagen. Jag hade alla målen ganska bra på film (fuji). jag framkallade på en fotosnabbis (Kodak express) i Kupolen som är ett köpcenter i Borlänge. Sedan satt jag i en hotellfoajé och scannade (Sprintscan) hem några bilder innan jag tog tåget till Stockholm. Den här var såklart bäst och det var också den bilden vi drog på som du ser här nere.



2004 tror jag det var som MFF vann allsvenskan senast och då var jag på plats också. MFF vann hemma och guldet var klart och det regnade som bara den. Idag är det dags igen. Vid seger så vinner MFF allsvenskan och matchen börjar 16:30.
Sydsvenskan ställer upp med en startlinje på 23 personer som ska jobba med detta. Samlingsmöte klockan 14:00.
Jag ska jobba inne på redaktionen tyvärr den här gången men det är min lott just nu. Vi har fem fotografer på plast inne på arenan och två utanför. Vi får helt enkelt hoppas på vinst, det blir lite antiklimax annars.
Men det vi vet är att guldet och silvret går till Skåne.
Bara en sån sak.

3 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

Fortfarande, trots 10 år på nacken, en av de bästa målkamera i fotboll mål man sett!
Den är lysande!

//Daniel

Lars D sa...

Tack Daniel, snälla ord.
Eller som min idol, den gamle DN fotografen Tommy Svensson sa:
- Ähh, jag har 150 lika bilder i byrålådan som är bättre.
Eller varför inte Håkan Malmström som var med och skrev för oss:
- Jag tycker nog texten var strået vassare.

Lycka till idag!

Daniel Nilsson sa...

hahahahaha!
De kommentarerna är ju nästan lika bra som bilden!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden