söndag 28 november 2010

Stavanger 1



Ja men såhär då. Söndagen går sakta mot sitt slut. Jag missade mitt tåg på Svågertorp med en minut och fick vänta i kylan.
Jag var glad för mina vinterskor och jacka.
Kastrup bjöd på en kall och god lager innan jag tog plats i säte 24F, du vet det där sätet längst ner i flygplanet i hörnet utan fönster. Somnade som en stock.
Vaknade vid dunsen av Stavangermark.
LarsIdar väntade vänligt på mig, han verkar väldigt framåt och trevlig. Kul, det är han som bjudit hit mig. Han visade mig snabbt tidningen jag ska vara på nu i två dagar.
Shit, vad fint dom har det i Norge. Jag har varit på Bergens Tidene i våras och det var också så himla fint. Jag fick se lokalen som jag ska snacka i och det kändes som Filmstaden så där är det inget att oroa sig för vad det gäller ljud eller bild.
Skönt.
Jag checkade in på hotellet som han fixat åt mig och när jag sticker i kortet i den där hållaren innanför dörren startar brasan.
Jo, jo, du läser rätt. Öppen spis i form av någon gas tror jag. Mysigt värre även om min bild inte ger samma mysighetskänsla som det faktiskt är. Dessutom skryter hotellet om att de har Norges skönaste sängar och det ska jag så snabbt som möjligt ta reda på.


Jo, jag vet ingen toppenbild, men den bevisar den öppna spisen.

Jag loggar ut mig ur telefonsystemet och roddar lite i listan så inte Christina får allt för mycket imorgon.
Bloggar och nu måste jag sätta mig och styra ihop det hela inför morgondagen.

Såhär ser programmet ut:
08:00 Fixa så att ljud och bild fungerar i föredragslokalen (Filmstaden alltså)
08:30 Grupp möte med samfunnsgruppen
09:00 Morgonmöte redaktionen
09:15 Gruppledarmöte
09:30 Fotomöte
10:00 Föredrag för redaktionen
12:00 Lunch
13:00 Föredrag för bildredaktionen
15:00 Ska det vara färdigt.
Middag med bildredaktionen på kvällen.

Yes! Nu måste jag sätta igång, jag tror jag höjer gasen i spisen lite..
Jo, jag har kollat flyktvägen om det börjar brinna. 4 våningen.
Lätt!


Utsikt från mitt hotellfönster. Du ser tidningen där mellan husen. 50 meter sådär.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden