torsdag 10 mars 2016

3200 tkn


Jag är igång tidigt och känner mig på gång.
Några lämningar väntar under dagen och sen ska jag komma ikapp med listan.
Ja, som alla dagar kan man säga.

Många har hört av sig om inlägget jag skrev igår om Årets Bild.
Poängen var verkligen inte att skriva om det jag gjorde på scenen.
Det är verkligen inte något att grina om, jag fick så mycket beröm för det i lördags så jag nästan blev generad.
Tack allihop förresten.

Jag blev också glad när Niclas Hammarström sa:
"Jag blir förbannad på dig när du inte skrivit på två dagar".
Det är fint tycker jag.
Vi åt frukost ihop och det är härligt tycker jag att vi som gamla lumparkompisar håller koll på varandra.
Jag blir glad för hans framgångar.
När han höll sitt föredrag i lördags stod jag bredvid och tänkte att jag verkligen måste tipsa om boken han skrivit tillsammans med Magnus Falkehed och när jag kommer ut i ljuset, glömmer jag bort det.
Mycket märkligt, men sådär fungerar hjärnan.

KÖP boken här och läs den.

---------

På vägen in till kontoret lyssnar jag på Fotsidans Poddradio.
Jag gillar Göran Segeholms analytiska sätt och det får mig att fundera lite till.
De tar mycket riktigt upp att Sverige har 4 prisade fotografer i World Press Photo.
Det har aldrig hänt!
Jag har bokat resa ner till Amsterdam för att heja på dem.
Lite smolk när de kallar Jonas Lindkvist för Jonas Lindström, men ändå.
Lyssna du också på deras poddradio.

-----------

Årets Bild fungerar så fint som inspiration.
Jag får några mail om tänkta projekt av kollegor som vill ha synpunkter.
En kontorskollega beställde en resa direkt.
Roligt och då fungerar det som det ska.

Åhh, detta hade jag gärna gjort. Nu är det redan gjort, men det är ju allt.
Bara att se till att göra det bättre.

----------

Nu ska jag svara på några roliga förfrågningar, skriva färdigt och lämna den texten.
Reda upp lite i arkivet - mapparna här på datorn.
Bilderna till det här inlägget är från min dag i Berlin i slutet av januari.
Jag måste hitta något mer fotorelaterat nu känner jag.
Mycket roligt på gång såklart, annars lever man ju inte.
Imorgon är det fredag dessutom!

Ha en fin dag!




3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra där Lasse! Nu är jag glad på dig😘
Niclas

Lars D sa...

Puh, tack för det ;-)
/LarsD

Jonas sa...

Jonas Lindström får bli bitt nya alias:-)

Ändå roligt att fotosidan tar upp wpp, till skillnad mot PFK.se.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden