söndag 13 mars 2016

Söndag vid datorn


Det finns väl inget bättre än att ha en hög med magasin som är obläddrade.
Som ligger här vid datorn och väntar på den stunden, när jag i det här fallet tar hela högen och sätter mig framför brasan och bläddrar.
Fram och tillbaka.
Kanske läser jag något, troligen inte.
Jag njuter av form och foto och tar en ny i högen och kollar hur trenderna går.
Det är fint, jag har en sådan hög nu men inte riktigt den där brastiden.

Kollade du den lilla filmen jag tipsade om här under som jag kallar "basket".
Gör det!

Som du säkert såg har jag och Jonas Lindkvist nu kommit till skott med sommarens workshop.
Du hittar en länk här till höger, under mitt porträtt med en länk.
Det hade såklart varit fint att se dig där i sommar.

Bilderna till det här inlägget är från Anton Corbijns utställning i Berlin som jag såg i januari.
Grym.
Alla hans perioder fanns med och så lite bonus med rätt många bilder jag inte sett tidigare.
Kategoriserade under person eller grupp.

Jag ser att Norska Årets Bild kommit lite längre med sin multimedia.
Inte nödvändigtvis på nivån, men de delar ut fler priser i den kategorin.
Jag tänker att jag lägger in lite filmer med vinnarbidrag i slutet av det här inlägget.

Veckan är mer eller mindre fullspäckad redan och nu handlar det bara om att få ordning på schemat och rutinerna.
Jag måste ladda många batterier också, både kameramässigt och kroppsligt.
Det är något med den här tröttheten nu va?

På torsdag är det årsmöte i PFK södra också. Blir säkert en fin kväll.

Jag har några filmer jag borde klippa färdigt men det tog bara stopp helt plötsligt.
Vad hände egentligen?

Under den här bilden från "The Rolling Stones" väggen finner du alltså lite multimedia från Norska ÅB.

Ha en fin söndag!


Årets videojournalist, Anton Ligaarden blir det på de här bidragen.



Du kan också se ytterligare en grej han gjort här, men ta hellre en kik på hans vimeosida.
Det gör du här.

Det är för svårt att bädda in men kolla Årets Nyhetsvideo här.
Årets Videoreportage här och Årets Dokumentär här.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden