onsdag 30 mars 2016

Mitt i veckan

Jag fick chansen att föreläsa igår på Tetra Pak i Lund. Det var min andra gång och det var fint att få komma tillbaka och dela tankar om fotografi.
Kul!

Idag är det en dag i bildredaktörens tjänst.
Blir också himla fint.

Nu finns det en länk till Ingvar Näslunds text som du hittar här.

Jag gissar att du sitter och funderar lite om bilden.
Den är tagen på Samos i Grekland för många år sedan. Jag gissar att det är på 90-talet.
Min vän Göran Thorén.
Krossad dia, eller popsoppa eller vad du vill.
På den tiden gillade jag att köra diafilm som jag framkallade i färgnegativframkallning.
Det gav en fin ton i bilderna, hårt och med starka färger.
Idag är det gjort i PS på några sekunder.
Den är tagen med en Nikon FE som var en sådan grym kamera så det liknar ingenting.
Men nu blir jag nostalgisk igen.

Nu måste jag jobba med annat.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden