onsdag 16 mars 2016

Expressen

Expressens kulturchef Karin Olsson skrev om Årets Bild och mansdominansen i tävlingen.
Du läser hennes text här.

Jag bloggade om det här också förresten och strax efter det fick jag ett mail av Karin där hon bad mig skriva en replik till hennes artikel i Expressen.
Idag är den publicerad i Expressen och du läser min text här. (nej, jag har inte satt rubriken).

Du kan nu läsa Karins fortsättning/svar på min text här.

Jag undviker såklart hennes kritik eftersom jag håller med, vilket jag också skriver och jag är heller inte med i Årets Bilds ledning.
Jag var inhyrd som konferencier, troligen för att jag varit kritisk till mycket i Årets bild.
Det där vet du allt om som följer med här.

Jag tror precis som Karin Olsson att om Årets Bild fortsatt ska vara intressant, måste det tas en funderare helt klart.
Precis som mig skriver hon att ÅB borde ta en funderare på vilket typ av bilder och genrer de premierar.

Om ÅB tänker sitta och sura och lägga armarna i kors och ägna det kommande decenniet åt att sura över mediabranschen vet jag dock inte.
Jag tänker inte göra det.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Vore intressant att veta vad de ansvariga i PFK och ÅB tycker.
Tyvärr svarar de inte ens på mail längre.

sportskjutaren sa...

Väl talat!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden