onsdag 2 mars 2016

Skida/flyg/res

Det är en annorlunda arbetsdag idag.
Jag har en tagning idag, det ska gå ganska fort.

För länge sedan hade Sydsvenskan en bildchef som gjorde skillnad på jobb och jobb.
Det fanns jobb och tagningar.
Det senare förväntades gå snabbt och var inte det viktigaste i tidningen kanske.

Efter det väntar annat som också måste göras.
Blir säkert en fin dag även om vindarna blåser hårt och kallt från Danmark idag.
Regnet kommer från sidan. Kallt.
Min kamrat Torbjörn Jakobsson rapporterar om en skidmorgon och en skidrea i Umeå.
Att åka skidor på morgonen kommer inte ske här nere och ibland bli jag avundsjuk på det där.
Oftast inte.

Aftonbladet/SvD gör en bilaga ihop om "Gula båtarna", du kanske läste om det här.

Både Gota och Mittmedia har tackat nej till köp av Sydsvenskan/HD.
Du läste den säkert här du också?
Jag är dock inte säker på att det där är en ny grej, den kan vara upplyft från 2014.
Strunt samma.
Allt är till salu, till rätt pris. Var så säker.
Min gamla arbetsgivare kanske snart säljs alltså.
Jag undrar vad priset är?
Rykten säger också att Sydsvenskan (eller Bonnier) mer eller mindre fick HD.
Kanske man ska köpa en tidning alltså? Eller jag menar få en.

DJI släpper en ny drönare (4:a). Den flyger visst själv.



Jag hann boka två resor under gårdagen.
Reser man så finns man heter det ju.
Typ.

Nu är det fixat åtminstone och det ska bli spännande.
På fredag får vi veta vem som tagit Årets Bild i Danmark dessutom.
Mycket skoj på gång alltså.

Bilden tog jag i Berlin när jag hade en dag där i januari.
Men det fattar du redan.
Mycket Berlin.
Eller snarare - en dag i Berlin.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden