lördag 11 juni 2016

360-grader


Idag klockan 15 avslöjas det första Lars Tunbjörk priset på 25000 kr.
Du kan läsa lite mer här.

Annars är det lördag och solen skiner.
Jag ser en fin film som VII gjort från sitt möte i Spanien.
Roligt, tyvärr kan jag inte länka till den.
Eller kan jag det här kanske?

Det är mycket bilder som ska dras fram från min resa och det kanske är det tråkiga i processen.
På många sätt är det lättare att ha deadline direkt och bara få iväg det. Snabbt och enkelt och det kanske inte är en slump att jag i nästan 30 år har jobbat som pressfotograf heller.
Där är det precis så.

Igår började EM i fotboll i Frankrike.
Jag har gjort några EM men nu är det inte aktuellt att åka, jag gissar att byråerna gör det där numer.
Såg att fotograferna drar sladdar till sina remote-kameror nu för tiden.

Det har varit mycket sista tiden. Känner att jag behöver dra ur sladden lite själv och efter morgondagens lämning är det jag som stänger av någon dag.
Bara är. Det behövs.

-------------

Bilderna är såklart från Skopje där jag varit i veckan.
Längst ner ser du lite av vad regeringen bygger upp med skattepengar. De romerska husen har inget med Balkan att göra. Träden i floden kostade visst 1 miljon styck.
En konstnär som blev rik på kuppen och säkert några mynt i politikernas fickor också.
Sjörövarskeppen då?
Detta är bara ett av tre som ligger väldigt nära varandra.
Regeringsstyrda restauranger.
Sjukt säger någon, kreativt, säger säkert någon.
Sjörövare liksom.
Du vet att Makedonien ligger i mitten, utan några sjörövarhistorier va?

-------------

360 grader.
Jag säger inget mer.



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden