tisdag 21 juni 2016

Det börjar närma sig

Det börjar närma sig en halvårsrapport och jag letar i mapparna, hårddiskarna och finner den här bilden på Henrik Larsson.
Den är tagen i Burgas i Bulgarien och Henke smet förbi deras målvakt och gjorde slutresultatet 0-1.
Oktober 1998.

Jag vet inte vad det är med sommaren, men idag haglade det in uppdrag som jag tyvärr fick säga nej till.
Är det för att jag är otroligt HET just nu eller är det för att alla mina kollegor i stan sagt nej och jag står sist på alla listor?
Jag rotar inte i det, roligt med förfrågningarna, tråkigt att behöva säga nej.

Helga Härenstam, Linda Forsell, Eva Dahlman och Christoffer Hjalmarsson vinner Arbetets museum dokumentärfotopris.
Stort grattis och du läser mer här om du vill.

Jag får en betalningspåminnelse av PFK att jag inte betalt årsavgiften och det är egentligen inte så konstigt.
Jag har aldrig sett någon faktura tidigare.

Radioheads nya då.

Mycket av KB-boken gick iväg till korr vilket känns himla skönt det också, men det är tokmycket kvar ändå.
Ljuset i tunneln, det där ljuset.

Imorgon väntar doktorn, tempot är för högt tror jag.
Snart ledig.

Jag skriver en lång lista på punkter, de sista punkterna innan någon form av utcheckning.

Se till att skratta!

1 kommentar:

Peter Reimer sa...

Haha samma här. Hade tänkt mig att vara "ledig" eller arbetslös eller hur man nu ser det några veckor över sommaren. De gick två dagar sedan hörde två uppdragsgivare av sig, igen.
Men samtidigt ska man vara riktigt glad att de hör av sig.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden