söndag 19 juni 2016

Olika vägar

Igår oroade jag mig för de siffror jag läst om i Journalisten angående Sydsvenskan, du läser det inlägget här.
Jag trampade på många ömma tår där visade det sig -  hur jag nu kunde göra det?
Det var ju inte jag som tyckte något, eller stod för undersökningen.
Det jag fick veta på sociala medier var att allt är toppen på redaktionen, siffrorna är normala på alla arbetsplaster och att lojaliteten har aldrig varit större.
Bra, min oro var helt tagen i luften och Journalistens artikel överdriven alltså.

Alla de mail jag fick under dagen säger något annat, men jag släpper det där.
För mig spelar det ingen roll, jag blev bara orolig men glad för de mail som kom om kärleken jag gav till Sydsvenskan och de kollegor och vänner jag har där i mitt inlägg.
Tack!

-----------------

Imorgon väntar en "location research" vilket blir himla spännande till ett nytt filmprojekt jag blivit inkopplad på.
Ska bli himla intressant att jobba med under sommaren.
Tack för möjligheten!

Joakim Roos publicerar fint ett reportage från Istanbul på Facebook, jag vet inte om du kan se det direkt här, testa.

Jag blir så glad för Johan Bävman!

Bilden här ovan är tagen över motorvägen mot Sturup/Ystad eller Svedala om du så vill.
Ja, den motorvägen alltså, vid Jägersro.

-----------------

Apropå vägval och olika vägar såg jag en spännande dokumentär om Frank Morris, och bröderna Anglin som flydde från Alcatraz sommaren 1962.
Jag läser mer här, och känner att antingen släpper jag detta eller så blir jag besatt av det.
Vilken story det ändå är och jag förstår att Clint Eastwood ville göra film om det och spelar själv Frank Morris i filmen.





Okej, där kanske vi kom ifrån bildjournalistikens fina värld lite, men ändå.
Berättande är berättande.

Jag stör mig som bara den på den här stavningskontrollen som tycks smyga sig in i mitt liv mer än någonsin.
Hur blir det så?
Den har smugit sig in här på bloggen och i telefonen och överallt.
Går den att stänga av tro.

Ha en fin söndag!

2 kommentarer:

Jonas sa...

Att skjuta budbäraren är en klassisk metod.

Lars D sa...

Yes! En riktig klassiker.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden