söndag 12 juni 2016

Kopplar ur!


När jag ser de där 4-news filmerna efter England-Rysslands matchen tänker jag att de kan lägga ner fotbolls-EM.
Många av anhängarna är för dumma i huvudet.
Bilderna är otäcka där folk på gatan får soptunnor eller knytnävsslag och deckas av det.
Som en bonus skjuter de rysska fansen raketer inne på arenan.
Inte bengaler alltså, inte smällare utan raketer.
Om inte Uefa gör något, eller straffar de lag som är inblandade kommer snart fotboll vara en aktivitet som inte går att titta på och framför allt inte gå på med barn eller familjen.
Sätt stopp ordentligt innan det blir så.
Stäng av de där typerna bums!
Men visst, detta är ingen fotbollsblogg och jag länkar heller inte till det otäcka filmklippet.

-----

Jag älskar verkligen att arbeta.
Bäst tycker jag det är att skapa, tänka ut nya grejer.
Det behöver inte nödvändigtvis vara rena foton, utan det kan vara projekt och små filmer också såklart.
Den kreativa processen har jag lärt mig att jag mår bäst i.
Men ibland blir det för mycket och man känner att det blir för mycket av det goda.
NU är det en sådan period. Inte för att det är allvarligt men jag passar på att koppla ur i två dagar.
Att jobba både dag och kväll och i pass om 15-20 dagar på raken passar nog ingen egentligen.
Sätt stopp i tid.
Just i detta nu sitter jag på en balkong i Göteborg och tittar på när solen sakta går ner över Elfsborgsbron.
Det är fint.

Jag fick klart med ett fint uppdrag idag och det gör vilan ännu bättre.
Jag återkommer till det såklart, senare.

Mina fina vänner Linus&Anna går och gifter sig.
Det var på tiden.

Peter Frennesson och Lisbeth Westerlund fyller dessutom år idag.
Grattis till alla er fyra med andra ord.

Jag gick förbi "Leyman café" idag och det är klart att det är svårt att inte tänka på Jenny Leyman då.

Men nu ska jag försöka att koppla ur det hela här så hör du inget här förrän onsdag är det inget konstigt med det.

Jag tycker VERKLIGEN du ska beställa ditt ex av eyewitness.nu direkt.
Du gör det här.

Sitt inte så mycket med mobilen och skit i att slå folk på käften, skjut inga raketer.
Åk inte motorcykel och var trevlig mot dina medmänniskor.

Punkt.

p.s Bilden är tagen över motorvägen mot Trelleborg.

2 kommentarer:

Jan O sa...

Inte motorcykel??

Lars D sa...

Motorcyklar är farliga Jan!
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden