söndag 5 juni 2016

Makedonien 2


Bilden här ovan tog jag igår i Skopje, Makedonien.
Bilden längst ner i det här inlägget tog jag 17/11- 1998.
Det har hänt mycket med både mig och staden kan vi säga.
Tiden går.

Skopje, som kanske klassades som Europas fulaste stad har lyfts upp ordentligt.
För vilka pengar och på vilket sätt är vi här och tittar lite på kan man säga.
Återkommer med det alltså.

Det är varmt här nere och solen steker.
Jag har glömt 2 saker som stör mig. 
Hur kommer det sig att trots ganska stor erfarenhet av att resa så är det alltid något som man missar ändå.
Visst, varje resa har sina speciella grejer som ska med och det är ingen katastrof, men ändå.

Det har gått i ett så nu är egentligen första gången jag hinner sitta ner och tanka in bilder, skriva på bloggen och svara på lite mail.
Få lite annat gjort alltså.
Visst, jag kunde ha varit ute och fotograferat hela tiden, men det tycker jag är svårt.
Måste tillbaka till rummet då och då och samla ihop och ta nya tag gissar jag.
Sitter vid skrivbordet i kalsongerna och knaprar på grymt fina pistage-nötter inköpta i den gamla staden hos en liten "nötgubbe". Känns fint.
Ett lite oväntat musikval i Leonard Cohen kanske men det känns fint just nu.

Snart kommer det dessutom in ett tropiskt regn över stan.
Jag och staden behöver det just nu.

Min fina mor fyller år idag dessutom.
Stort grattis till dig!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden