lördag 6 mars 2010

Örebro 7


Anders, Henrik och Stine som satt i ÅB juryn den här gången.
Något behöver göras med Årets Bild.
Det känns inte helt bekvämt med vissa prisbilder och reglerna, dessa jäkla regler.
ÅB görs av engagerat folk som lägger på tok för mycket av sin fritid på att prisa några fotografer.
Fotograferna som tävlar gnäller och klagar men tar heller inte på sig något, de vill bara ha priser och sticka hem.
Det vanligaste klagomålet när det gäller ÅB är att man ska ta vara på den här helgen.
Det ska arrangeras föreläsningar och juryn ska grillas och det ska snackas och utvecklas på alla fronter.
Visst, kanon, jag är den första att anmäla mig.
I år och även förra året fanns just detta.
Dagens juryhearing var vi sex personer på i publiken och fem från ÅB/juryn.
Sex personer!
Är det intresse det?
Nej, kom inte och snacka om någon "ta vara på helgen" är ni snälla.
Jag återkommer med juryhearingen senare.
Vad roligt att så otroligt många kom fram och tackade för min blogg.
Jag blir rörd och glad.
Tack.

Henrik bredvid sin vinnarbild, Årets bild.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden