måndag 24 januari 2011

Nominerad! Magnus Sundberg



Magnus Sundberg är en mycket skön snubbe. Han är nominerad i Årets Bild och jag passade på att skicka honom några frågor också. För några år sedan hade vi konferens med GP i Halmstad och Magnus bjöd in mig innan middagen på den godaste osten jag ätit i hela mitt liv. Sen badade vi på natten. Ja, bara en sån sak.

Grattis till nomineringen!
-Tack.

Vad tror du att du får pris för?
- Vet inte låter som ett tråkigt svar så jag säger 3.e pris i porträtt.

Känns som GP har varit borta ett tag från tävlingen men nu är ni två fotografer, vad har ni gjort?
- Det handlar om juryn.

Hur reagerade GP när ni var nominerade?
-Mycket glada, sedan har vi alltid en generös anda på bildredaktionen.

Vilket öga fotograferar du med?
- Höger.

Är det viktigt med tävlingar?
- Ja! Jag tror det eftersom det är ett bra sätt att visa på god bildjournalistik.

Har du något på gång som du ska jobba med under 2011?
- Absolut! Mitt jobb bygger på att jag kommer med egna idéer. Sedan har jag privata planer på att resa runt i Rumänien och -Ungern och fotografera.

Ses vi i Perpignan?
- Självklart ses vi i Perpignan.

Tack så mycket för hjälpen och lycka till i Norrköping. Vi ses där.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden