lördag 29 januari 2011

Nominerad! Stefan Berg



Detta är Stefan Berg, jag tror bilden har något år på nacken men det var den jag hittade på nätet.
Stefan jobbar på GP och är en skön kille. Jag har träffat honom många gånger och när han jobbar snackar han inte så mycket.
Han jobbar. Gärna med en stor snus under överläppen. Det gillar jag. Inte snus alltså.
Han är också nominerad till Årets Bild.


Foto: Stefan Berg/GP

Grattis till nomineringen!
- Tack.

Vilken eller vilka bilder tror du det handlar om?
- Kanske bilden från terroristrättegången i Göteborg mot två Somalier, den är bra och ligger rätt i nyhetsflödet.

Har ni på GP gjort något extra detta året för att vara två nominerade?
- Det kan jag inte säga.

Hur reagerade GP när du var nominerad?
- Jag var på semester i Sydafrika och efter det tredje sms:et förstod jag att jag var nominerad. Det blev ett drygt 20-tal sms och ett mail från självaste chefredaktören.

Du har tagit Årets Bild tidigare, har du sådana krav på dig själv nu när du går ut på jobb?
- Aldrig, mitt egna krav på mig själv är att aldrig göra ett dåligt jobb efter förutsättningarna.


Foto: Stefan Berg/GP

Vilket öga fotografera du med?
- Högra såklart.

Har du något på gång under 2011 du kan avslöja redan nu?
- Som sagt, berättade jag det så skulle jag bli tvungen att släcka ner din blogg för gott.....
Det jag kan berätta är att jag skall bevaka nyhetsflödet i Göteborg.

Tack så mycket för hjälpen och välkommen hem också. Vi ses i Norrköping.



Foto: Stefan Berg/GP

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden