söndag 23 januari 2011

Nominerad! Pavel Koubek



Förra året när prisutdelningen var i Örebro så visade Pavel mig och Bonny runt i Örebro kvällen innan.
Det var en fin kväll det där och Pavel är duktig på snöänglar.
I år är han nominerad och jag är glad för hans skull, han är driven och duktig. Till vardags jobbar Pavel på NA i Örebro.

Grattis till nomineringen!

- Tack som fan!

Vad tror du själv det är för bild eller för bilder?
- Har ingen aning, känns lite jobbigt faktiskt!

Inom fotografin, vad berör dig mest?
- Hmm, svårt. Jag tycker att själva grejen att förmedla en känsla med hjälp av bilder är fantastiskt.

Hur länge har du jobbat som fotograf?
- Sen jag slutade gymnasiet, det blir väl typ 13 år ungefär. Herregud!

Vad inspirerar dig?
- Mina kollegor, och kreativa människor i allmänhet.


Foto: Pavel Koubek/NA

Hur många bilder skickade du in till tävlingen?
- Runt 40 st tror jag, men då var det några reportage med och då drar det ju iväg i antal. Ett bildspel också.

Tycker du det är viktigt med tävlingar?
- Det är bra att bild får uppmärksamhet i samband med tävlingar men det är ju en sån där grej som det är svårt att tävla i. Vad är bra? Tycker vem?
Bra att träffas och inspireras av andra om inte annat.


Foto: Pavel Koubek/NA

Kan du avslöja om du har några grejer på gång under 2011?
- Jag tänkte försöka lägga kraft på att jobba in bildtänk i högre grad på hela redaktionen, samtidigt som jag själv ska försöka prestera så bra jag kan på alla vardagsjobb. Hoppas jag kan hitta på något eget också. Shit vad jobbigt det där lät!

Tack så mycket för hjälpen och lycka till i Örebro. Undrar om det ligger snö på marken när vi är där.


Foto: Pavel Koubek/NA

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden