fredag 1 maj 2009

Amsterdam


Nu flyger jag till Amsterdam via London snart.
Jag måste skynda mig egentligen.
1991 flög jag dit i litet plan med Janne.
Göran var också med och så Jannes tjej som jag inte minns namnet på.
Schipol är stort och planet var litet. Vi mellanlandade i Malmö och då kändes den staden främmande.
Flygledartornet böt landningsbana hela tiden och jag var ju "copilot" så jag fick leta i alla dom där pärmarna efter rätt bana.
Till sist fick vi landa precis innan NY flighten.
- Speed up on final, sa flygledartornet och Janne gasade med det lilla propellerplanet.
Janne var svettig under armarna men löste allt och flyger man eget får man gå i "crewfållan".
Bara en sån sak. Idag är Janne livvakt åt kungen och silvia.
Själv är jag på väg till Amsterdam igen.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden