söndag 17 augusti 2008

Aldrig riktigt slut


Shit!
Vad gör jag nu då?
Sätter ingen klocka. Vaknar 09:30.
Höjdkval och häcken börjar runt 19:00
Ligger jag kvar i sängen hela dagen?
Kollar en film på datorn?
Tar ett bad vid poolen?
Åker och shoppar?
Jag står stilla på rummet och stirrar ut från våning 8 en lång stund.
Redan nu vet jag att förmodligen får jag inget gjort av det ovan.
Det brukar vara så.
När man öppnar gardinerna är det alltid tråkigt väder.
Jag tror att vi har haft våra två dagar med sol nu.
Dom var fina. Det fanns några skuggor då men jag plåtade bara inomhus.
Grått och regn.
Jag borde åka och köpa en långärmad tröja för det har jag ingen med mig.
Handlade kalsonger för några dagar sen. 11 kr paret.
Det kostar 12 kr att få dom tvättade här på hotellet.
Tror jag åker och handlar lite snabbt och sen ser jag lite vattenpolo i eftermiddag.
- Vilket spännande inlägg du gjort.
- Tack, jag har så mycket tid nu bara. Det var därför.
Tanden? Jo, den är halv och skär som en kniv där inne i munnen.
Folktandvården ringer jag i morgon måndag.
I Sverige alltså.
Förlåt, jag bor visst på våning 7 så det är väl därifrån jag står och stirrar ut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tv-serien "24" blir långfilm, läser jag i Aftonbladet.

Kanske en tröst.

/M

Lars D sa...

Låter bra men samtidigt är ju boxarna så bra för dom räcker ett helt sånt här evenemang.
Nu har jag dock ingen box med mig för säsong 7 har ju inte släppts ännu.
Annars hade det varit ett givet val idag.
Nu blev det vattenpolo istället.
Grekland-Ryssland och Australien-Kina.
Det var roligt och fotovärdarna där var så gulliga.
Bjöd på frukt och visade en fram till rätt plats.
Dessutom fick man fina små påsar på fötterna.
Det kommer en bil på bloggen inom kort på Jonas.
/ LarsD

Anonym sa...

Tjenare!
Sitter på Vångavallen och sänder kort. Fyrens dag i Smygehuk och loppis i Genarp. Väntar i soldiset på Trelleborg-Norköping. Det blir förmodligen rena godnattstunden....
Puss puss Brunte

hussein el-alawi sa...

hej Daris hur e läget ....
hade du vikter på dig under vattnet eller ....
ville bara säga fan vad duktigt du e ...
att du hinner med allt bloggande hemsidan & jobb mm
väntar på din fredagsbön när du kommer hem ??

mvh

hea

Lars D sa...

Tjenare husse
Tack, vad snäll du är.
Jag laddar för en bön!
Kramen,

Lasse

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden