tisdag 26 augusti 2008

Knives out


På morgonen byter jag hotell.
Det är något strul med rummet så det blir uppgraderat till en svit.
En minisvit. Utsikten är sådär men rummet är skönt som bara den.
Jag myser med internet. 300 meter till en snurr-sushi som jag redan hunnit med.
På alla TV apparater i stan så rullar det OS-bilder. Det slår mig hur bra man gjort OS eller andra grejer mellan OS,en så att säga.
Man kan ha så mycket ideér och tankar innan och så när man är mitt uppe i det så tar tröttheten vid.
Nu blir man ju arg när man tänker på det. Man borde bättra sig och bli bättre.
Jag har satt ihop lite av mina favoriter som du kan se här.
Nej, det är inget ljud till, jag vet helt sjukt för att vara mig.
Är det tröttheten månne?
Kikar runt och det finns så mycket bra bilder att titta på.
Aftonbladets fotografer (Jerker&Jimmy) har satt ihop sina bästa här.
GP,s Stefan Berg har satt ihop ett spel om livet runt arenan, se det här.
Rätt många fotografer valde att följa Stefan Nystrand innan OS.
Lisa Thanner följde Alshammar istället men jag hittar tyvärr inget spel om det.
Men här kan du se en artikel och man blir så sugen att se mer bilder tycker jag.
David Ashdowns på Independent bilder hittar du här.
Den trogne och alltid så glada och trevlige Jens Dresling på Politikken har satt ihop ett spel här.
Karln har gjort 25 soundslides!!! under OS så är du ledig idag är det bara att sätta dig ner och gå igenom.
Hans kamrat Lars Krabbe på JyllandsPosten har också satt ihop ett spel. Det hittar du här och klicka på bye, bye Beijing.
Ni minns David Burnett, ja hans och hans kollega kan du kika lite på här.
Sen har vi ju australiensarna som du kan kolla på här.
Fler svenska grejer hittar jag inte just nu.
Får du inte nog så kan du också kolla Wennmans bilder från USA här.
Jag vet att du var först där Daniel men jag bjuder på det.
Nej, borde inte jag släppa greppet om den här datorn nu?
Men jag trivs på något sätt. Förlåt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lars, dina blogginlägg är en ljuspunkt i vardagen! Tycker du gör ett förbaskat bra jobb! Ibland förstår jag inte hur du orkar med bloggen mitt i alltihop men jag är oerhört tacksam att du tar dig tid. Tack för en av de bästa bloggarna på internet!

/Freddie

fredrik jalhed sa...

radiohead har gjort låten :)

Lars D sa...

SHIT Freddie!
Tack, jag blir nästan generad. Vad kul att du kollar in.
Hej Fraj
Ja, det stämmer. Bästa bandet!
/ LarsD

Anonym sa...

Vilken service du har!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden