onsdag 13 augusti 2008

Tanken som räknas


Wow!
Vilken dag det blev ändå. Jag började med gymnastik och det är alltid bildmässigt.
Valet stod mellan en presskonferens med Klüft och det valet var lätt.
Mycket lätt.
Tävlingen stod mellan USA och Kina och Kina tog hem det hela till amerikanernas stora besvikelse. Dom försökte få det till att laget hade en tjej under 15 år vilket jag inte vet svaret på. Små är dom i alla fall. På presskonferensen efter tävlingen frågade en amerikansk journalist henne, den där lilla, lilla flickan på podiet:
- Hur firade du din 15 årsdag då?
Efter det hängde jag med Daniel och Jonas till fäktningen.
Vilken grej, vilket tjej.
Vad roligt det blev men va synd att hon inte kunde ta den där tyskan i kvartsfinalen. Ingen jantelag där inte. Hon var tuff och det blev riktigt spännande.
På plats bredvid mig så jobbade Tim Clayton för fullt.
- Det här blir mitt sista OS, sa han.
Vi får väl se.
David Guttenfelder satt på andra sidan så det var riktigt mycket fotokändisar och fotonörderi där.

Apropå nörderi så har Newsweek skickat tre fotografer hit till Kina.
Vincent Laforet, Donald Mirelle och Mike Powell.
Duktiga killar. Man ser deras bilder här varje dag.
Vincent visar på sin sida hur han packat sina grejer här.
Ganska mycket saker, jag som tyckte att jag hade mycket med mig.
På min hemsida har jag lagt in dagens bild.
Inga bildspel idag. Jag känner mig för trött för det.
Nu är det snart hemgång och klockan har passerat midnatt.
Synd, det hade varit kul med en tidig kväll.
Hörs i morgon

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur var fäktningen bildmässigt o ljusmässigt?

eller som jag brukar säga.
-Om du tänker för länge på nästa steg,
kommer du att tillbringa livet stående på ett ben.

Fortsätt må bra och jobba med glädje broder

jaroslaw sa...

Köpte kamera & Bild idag, bra reportage om dig. Ganska kul det där med den tekniska utvecklingen, när jag jobbade som lärare på ett mediegymnasie visade jag några av mina storformatsdior för eleverna och de kunde knappt förstå att man kunde fotografera så där :-) Samma med kassetband och LP skivor, många har inte ens hört talas om det.

Anonym sa...

Det såg så snyggt ut i Sydsvenskan idag från gymnastiken wow!

Lars D sa...

Tjenare Brunte
Fäktningen var ljudmässig faktiskt men det var svårt att variera sig när det gäller bilder.
Tyckte jag vill säga.
Tack förresten.

Hej Jaroslaw
Vad kul, tack.
En fotograf här frågade mig om jag ville ha kaffe men jag sa att jag gärna tog en lemonad. En cola-lemonade men han visste inte vad det va, haha.
-Du pratar som min farfar, la han till.

/ LarsD

Anonym sa...

Jag vet vad en colalemonad är!
Grymma skott mannen!
Kaffemasen

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden