tisdag 19 augusti 2008

Kom änglar


Under ett OS så bär man runt på så mycket grejer att man knappt tror det är sant.
3-4 kameror är inte ovanligt och massor med tunga och långa objektiv.
Det är varmt som bara den och man blir svettig.
Den här killen (david burnett) bär runt på ett tält också som han laddar sina filmgrejer med.
Man ska inte klaga helt enkelt. Senast jag såg ett tält var i Ytterhogdal för många somrar sedan.
Min far och jag puttade ut bilen som mor satt i från en camping vid 04:00 på morgonen.
Tältet?
Ja, det kanske står kvar där fortfarande.
Det var av märket Intersport (2- mans) och fullt med mygg.
Ser ni det, så släng det omedelbart.
Året var nog 1986.

3 kommentarer:

Anonym sa...

3-4 kameror! Ska det vara nödvändigt?
Antar att du minns din gamla Nikon FG-20?
De stora grabbarna hade Nikon F3, 6 bilder i sekunden! Vilken jävla resa...

Kaffemasen

Anonym sa...

Far och jag läser bloggen varje dag. Kul och intressant. Det finns väl tandläkare i Kina också??
Tältet står kvar än idag i Ytterhogdal.
Kram modern

Lars D sa...

Halloj kaffemaskinen
Klart jag minns. Vilken pärla! Jag köpte den på Sergels foto för mammas pengar.
Tack mamma för det. Jag tog tåget upp alldeles själv till huvudstaden. Nervös för att bli lurad men hem med den finaste av dom finaste.
Sen blev det klänypor i motljus och allt vad det var.
Hej Mamma
Vad roligt, jag var rädd att ert modem var trasigt men då är ni på banan igen alltså, vad skönt. Tror du verkligen det står kvar? Ja, kanske, som ett minne för ortsbefolkningen.
Kram-kram
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden