torsdag 20 januari 2011

Nominerade till Svenska Årets Bild

Så kom då listan till sist och här nedan är den sammanställd efter arbetsplats.
Som jag skrev innan jul så trodde jag att det skulle bli DN,s år i år och det får vi nog säga att det blev.
Vi här nere i Malmö är väldigt glada för att vi fick med oss två fotografer på listan i Hussein och Johan.
4 kvinnor är nominerade och det var ett tag sedan också om jag kan min ÅB historia.
DN vinner överlägset med flest fotografer och Aftonbladet kommer två och sen delar vi och GP på tredjeplatsen.
Nu ska det blir spännande att se vem som vinner vad och varför.
En av våra praktikanter Amelie Herbertsson är också nominerad. Härligt och sen har vi i SDS koncernen två fotografer till i Mårten Svemark och Lasse Ottosson. Får vi räkna dessa också? Ähh jag släpper det där och är väldigt glad för Husse och Johan och att vi får vara era kollegor.
Stort, stort Grattis till alla nominerade!

Paul Hansen, Dagens Nyheter
Anders Hansson, Dagens Nyheter / Kontinent
Anette Nantell, Dagens Nyheter
Robert Henriksson, Frilans / Dagens Nyheter
Lars Lindqvist, Dagens Nyheter

Peter Wixtröm, Aftonbladet
Magnus Wennman, Aftonbladet
Urban Andersson, Aftonbladet

Johan Bävman, Sydsvenskan / Moment Agency
Hussein El-Alawi, Sydsvenskan


Stefan Berg, Göteborgs-Posten
Magnus Sundberg, Göteborgs-Posten

Arne Bivrin, Frilans
Lars Dafgård, Dalarnas Tidningar
Åke Ericson, Frilans
Amelie Herbertsson, Frilans
Christoffer Hjalmarsson, Frilans
Magnus Hjalmarsson Neidman, Svenska Dagbladet
Ingalill Joelsson, Frilans
Jan Johannessen, Frilans
Pavel Koubek, Nerikes Allehanda
Joel Marklund, Bildbyrån
Henrik Montgomery, Scanpix
Lasse Ottosson, Kristianstadsbladet
Matso Pamucina, Frilans
Johan Persson, Kontinent
Sara Strandlund, Frilans
Robban Andersson, Expressen
Mårten Svemark, City Malmö
Sonny Thoresen, Helsingborgs Dagblad
Jon Wentzel, Kontinent
Axel Öberg, Frilans

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden