lördag 5 maj 2012

Holstebro 2


Det är lördag och jag vaknar rätt tidigt på mitt 115-rum i centrala Holstebro. Nära på puben där vi åt vår middag igår var det "afterski" så det var många som gick med skidglasögon och den typen av grejer.
BBQ-ribsen smakade fint.

Nu sitter jag och pluggar en karta inför dagens tempolopp. Inom cykeln finns det tempo och linjelopp kan man säga.
Tempo, som det alltså är idag så startar dom en och en och cyklar en ganska kort sträcka.
Idag sägs den vara 8,7 km så det blir nog lagom att gå hela den för att se var det ser bäst ut.
Imorgon söndag är det linjelopp och då är det en längre runda och då är det mer i klunga kan man säga.
Ja, men där fick du liksom jag lära dig lite om sporten cykel.

Det är väldigt mycket cykelfolk här, vilket gjorde att vi inte kunde bo i själva staden där loppet går som nämligen är i Herning, 3 mil söderut.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden