lördag 14 juli 2012

Falsterbo 1


Jag väljer här att lägga in några bilder från gårdagens tävling där Sverige alltså vann nationshoppningen.
Solen sken fint till en början och på slutet var det ganska kallt.

Det som ofta blir fint för ögat som vita vip-tält och flaggstänger med flaggor från alla världens hörn blir ofta fult på bild. Sportfotografi handlar (för mig) om att frigöra motivet. Få det så rent som möjligt.
Det blir en extra stor utmaning på falsterbo horse show.
Här finns det nämligen mycket av just den varan.
Att vi som fotografer dessutom får stå i olika fållor gör det ännu svårare.
Jag monterade 2 stycken kameror vid två olika hinder och så fotograferade jag från den platsen jag stod på också såklart.

Hästfotografi är också svårt för oss som inte kan något om hästar. 
Är man själv nöjd med en bild så kan man ge sig f-n på att hästens öron eller ben står fel.
Enligt den inbitne hästfotografen alltså.
Men vi är ju inte där för att sälja hästen på något sätt så det där brukar jag strunta i.

Jag fotografer inte ridsport särskilt ofta. Jag tycker det är roligt och dom där djuren är ju otroligt stora.
Det är också svårt att inte känna till alla knep.
Jag vet hur Klüft landar i en sandgrop. Christian Olsson också. Jag vet var Alshammar andas på 50 meter fritt. Massa sådan konstig kunskap har jag i mitt huvud.
Men ryttarnas egenskaper och vilken sida om hästens hals dom går i upphoppen vet jag inte.
Jag tror inte ens dom går åt samma håll vid varje hinder.
Fina, glada och duktiga Lotta Gyllensten tipsar mig lite och det känns fint att kunna få sådan hjälp när man ploppar upp på en ny arena så att säga.
Kom alltid ihåg att hjälpa, det tror jag vi alla vinner på.
Tack Lotta för denna gången.









4 kommentarer:

Club Camilla sa...

Tack själv Lasse :-) Grymma bilder!!!

Lars D sa...

Åhhh tack snälla du.
LarsD

BRUNTE (Lars Brundin) sa...

Snygga bilder!
Synd att man inte kan dela länken på Facebook! det kan jag med mina grejer...tror jag..

Lars D sa...

Tack kompis!
Länka till facebook, vad är det?
Njut semestern ändå.
puss,
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden