söndag 29 juli 2012

Sunday bloody sunday


Ja men då kom den där dagen. Redan andra dagen. Lite motigt, lite motgångar.
Det skulle lätt kunna bli lite gnälligt en sån här dag men det ligger inte för mig kan jag lova.
Jag bara skrattar åt det, för så är det ju. Det är OS.
Tog mig snabbt ner till cykeln via tunnelbanan idag och tog starten och som du ser i förra inlägget så fick jag ingen guldplats direkt.
4 timmars väntan.
Antingen ute i spöregnet för att hålla en plats eller inne där bland skåpen som du såg.
Svårt val om jag ska vara ärlig.

Vid målgången då. Jo, då kom ju den där lilla klungan på tre kvinnor.
Pang, pang, pang och sen bockade dom där förbannade byråfotograferna sig ner.
Tack.
Nu kommer svenskan. Jag gör mig redo och då får väl någon AFP fotograf för sig att röra sig lite så det blev helt svart i min sökare.
Swiiiisch.... sa det, så var dom förbi.
Ridå.
Grrrrrr.... det var många timmar för ingenting.

I sista sekunden fick jag dessutom en simningsbiljett. Snabbt iväg och hej och hå.
Som du ser på bilden så sitter Anders Wiklund från Scanpix där och kikar fram.
Fin kille.

Avslutar den lite kaosartade dagen med en fin burrito med DN,s Lars Lindqvist på Kings Cross station i London.
Bra avslutning på en dag med väldigt mycket resa och väntan och en svart sökare.
Hur det blir i tidningen?
Jo, det ska jag visa dig imorgon.

1 kommentar:

Jens L´Estrade sa...

Wiklund ser ut att vara på hugget! =)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden