tisdag 24 juli 2012

London calling!


Sådärja!

Då var första tröskeln över och jag sitter på mitt rum och har packat upp allting.
Tejpat kartor och grejer på väggarna.
Jag har varit på MPC och kollat in det. Jag har träffat Jens Dresling.
Vaknade 05:30 och sen har det såklart gått i full fart hela dagen med väskor som ska checkas in och tas ut och ja du fattar.

Det är segt att Sydsvenskan står längst ner på svenskarnas listor.
Vad betyder det frågar du dig?
Jo, det betyder att jag är minst värd av alla svenska fotografer. Ska det delas ut biljetter får jag sist och det innebär i stort sätt att om alla säger nej, då får jag en.
Hurra!

Jag har dock blivit inbjuden på fest med Canon på torsdag. Det är bra.
Jag planerar mina första dagar så gott det går.

Jag har ont i huvudet.
Dumt och ovanligt.



Visste du förresten att just låten "London Calling" kom till hemma hos Joe Strummers mamma enligt en biografi jag läst.
Hela bandet var hemma hos mamma och hon bjöd på te såklart, det är ju England detta.
På en väg på andra sidan huset stod det klottrat "The Clash" och då sa Joe:
- Look! London calling.

För att liksom ge dig lite mer i rörlig väg så har jag satt ihop en liten film om min första dag här borta.
Du ser den ju med lätthet här nere. Inget för den konstintresserade kanske. Mer en liten bild av det hela.



Just ja, idag hade vi en OS-bilaga och där presenterades Sydsvenskans trupp som du ser här.
Heidi, jag, Max och Fredrik.
Jag fick i uppgift att lista fyra minnen från mina OS. Inte så lätt ändå.



Nu mat och sömn för en första riktig arbetsdag i OS-världen imorgon.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Trodde att gubben nere till höger jobbade åt MFF

Daniel Nilsson sa...

Väskan såg ju lite fattig ut...
Raklödder ? Va fan! Man hade väl hellre tagit ett USB-minne eller nåt annat kul va...

Kämpa på!

//D.

Lars D sa...

Helt rätt Daniel.
Hade man vetat det hade jag ju inte behövt köpa nytt heller.
Men festen på torsdag kanske kan ge något mer:-)
/LarsD

Anonym sa...

Kanonfilm för oss nördar!
tack, mer sånt om du orkar när det kommer igång.
Skall bli riktigt kul att följa dig under detta OS!
// Rickard Sellman

Sebastian sa...

Kul att se!
Ska bli kul att följa dig under OS.

Lars D sa...

Tack Rickard och Sebastian.
Jag gör vad jag kan.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden