fredag 27 juli 2012

Invigning


På invigningen i Peking OS 2008 satt jag framför kaninkokerskan Glenn Close och svettades i flera timmar för den här bilden. Den fick senare pris i PGB photo award.
Dagens invigning som jag nu faktiskt fått biljett till tycks inte vara lika spektakulär som den i Peking.
Vi får se.
Min biljett, på fotoplats D är längst upp på "fel" sida. Jag är redan på plats och jag bevittnade när "takfotograferna" redan nu, sådär 8-9 timmar innan raketerna intog sina platser med selar och hjälmar.

Det blir en konstig jakt efter samma saker känner jag och min vän Jonas Lindkvist skriver bra om det här.
Egna vägar och vinklar är nog "da shit" om det går. Allt fotograferas ju från alla håll på ett OS.
Av alla även om väldigt många tycks vara här för att registrera det hela på ett vanligt och traditionellt sätt. Det är lätt att ryckas med och bli uppstressad av det hela.
Det är skönt att det börjar nu åtminstone. Slut på förhandsdagar och annat.

Dagens enkät tycks vara populär av läsare, det kommer mail.
Kul.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden