lördag 28 juli 2012

Nu har det verkligen börjat

Jag hade en idé om att kanske släppa en film om dagen under OS.
Glöm det.
Nu är allt igång och dagarna börjar redan bli långa och energikrävande så det där med att hinna göra en liten film och redigera den. Nej, säger jag.
Bara att blogga kan kännas svårt. 
Idag får man nog säga att det drog igång på riktigt. Det märks på kollegor. Det stressas och stimmas.
Irritationer börjar komma. Ikväll, eller snarare idag har jag som jag själv tycker en väldigt lugn dag.
Ett 12 timmars pass är klart och jag har laddat om batterierna på kamerorna. 
Imorgon är det dags igen.
Jag kom ju som sagt in på invigningen till sist så jag stannade kvar på MPC under dagen för att senare bevittna det hela på plats.
Är man här så är man ju här liksom, lika bra att hålla fanan högt på något sätt även om just den arbetsdagen blev sådär 12 timmar längre än tänkt. 
Summa: 17 timmar.
Dessutom kom inte mina kort in i tidningen. 
Surt?
Sa du surt? 
Nej, jag vet inte, så är det ju. 
Egentligen gillar jag inte sånt där spektakel men det går ju inte att låta bli att ryckas med av allt heller. 
Wow, hörde jag mig tänka några gånger. 
Eller hörde jag verkligen det?

Min position var inte stadions bästa kan jag lova och den där fish/chipsen jag tog innan var inte att leka med heller och då menar jag inte åt den positiva sidan.
Men.
Att klaga har sällan hjälpt.

Nu är det som sagt nya tag som gäller och mina ögon som kliat och irriterat känns bättre idag.
Då blir det gladare.
Däremot träffar jag nästan aldrig några svenskar. 
Jonas&Tobbe kan inte ni komma hit?
Vi brukar ju dels dela bussar men också ha ett litet svenskläger på MPC.
Nej, jag vet inte jag. Så är det inte nu.
Synd även om jag snabbt, ståendes på knä mot betongen idag träffade Nils Jakobsson och Jessica Gow snabbt.
Wow, Nils har redan bloggat om det mötet och du ser det här.
Vars tog du vägen Nils, du dök aldrig upp på fjäderbollen?

Volontärerna är härligt positiva och det rycks jag med av. 
- Good morning!
- Lovely day!
Charmigt på många sätt. Jag funderar också på hur te kan smaka så gott här?
En kopp till data-tiden är perfekt.

Imorgon kör vi igen.
Ny tid, ny strid. 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Fish&Chips intages med fördel i Sydney. ;) Fina bilder. /MrsD

Anonym sa...

Eller på Malmö Fisk i Slottsstaden. /MrsD

NickelKickel sa...

Satt å filurade i MPC. Tänkte om och lade badminton till söndagens bevakning. Drog på press-kå istället. Lovley!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden