lördag 28 september 2013

Är vi lyckliga nu?


Jag vaknar upp och funderar på framtiden såklart.
Slår upp tidningen och blir lite glad och förvånad att 50 tusen anmält sig på nätet.
Ja, du ser det lite längre ner här på bloggen.

Igår innan jag åkte hem träffade jag två beachvolleybolltjejer tillsammans med Daniel Persson.
Han har en idé som jag funderar en del på.
Låter spännande.
Självklart berättar jag inte mer än så just nu.

Tala om bilder, del 10 hittar du med lätthet här.

Jag skulle kunna bjuda dig på den här filmen idag.



Dagens Industris fredagsbilaga som jag nämnt tidigare är imponerande.
Offsides berättarteknik likaså.

Idag blir förresten Mattias Klum hedersdoktor utan att ha tagit studenten.
Läs mer om det här och du hittar också en länk till var du kan följa det hela.

Igår fick jag ett sms från min vän Jonas Lindkvist som är i Kina på uppdrag.
Hans flyg var 4 timmar försenat och jag insåg hur segt han hade det.
Tänkte på honom och hans intresse för fiske.
Jag tror jag berättat att när Jonas skrattar så slår han sig på knäna och det där skrattet smittar så fint.
Jag googlar upp en film han skrattar mycket åt och ser den via appleTV på min egen TV.
Bäst är, tycker jag när han överlistar dragkroken.
Ta dig en titt du med och skratta och slå dig på benen.



Jag tror jag tipsat om den här tidigare men du kan gott se om den, eller hur?



Okej, en hel del musik den här lördagen så vill du få lite fotografi också så ser du såklart filmen om Sally Mann också.
Det gör du här.

Okej, du får ändå inte nog. Men se filmen War photographer med James Nachtwey då.
Jag förmodar att du sett den redan men jag bjuder ändå på den. Det är ju lördag och Lennart har namnsdag.



Okej, då tar vi filmen om William Klein  också då.
Regnar det där du är eller vadå?



Du har fortfarande tid över. Då ser du den här om Gordon Parks också.



Okej, nu frågar du efter fler kvinnor, jag vet hur du tänker. Men du såg väl filmen om Sally eller?
Ta en med Annie också då istället.



Kanske du ska avrunda dagen med lite LaCahapelle.



Nu borde både du och jag ha att göra känns det som.
Vi kan ta oss an lördagen på bästa sätt.

Där har du några tips.
Men solen skiner så du kan också gå ut i solen om du vill.
Åk till bokmässan.
Du kommer inte vara ensam kan jag lova.

Bilderna till det här inlägget är tagna i Turkiet och Australien.
Visst, två platser jag lätt skulle kunna tänka mig att stanna lite längre på.
Istanbul och Sydney.
Så olika men ändå med det där lilla, lilla extra.
(Oj, förlåt. Bilden från Turkiet är visst från Edirne, där vill jag inte stanna mer än jag måste, men du fattar. Eller hur?)


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden