onsdag 25 september 2013

Språkens dag.


Idag fick jag användning för den engelska jag lärt mig i London på ett jobb på förmiddagen.
Kändes fint.

Dessutom fick jag använda teckenspråket i tjänsten.
Så två olika språk på samma dag.
Förra gången jag använde teckenspråk i tjänsten var 11/3- 2011 då jag tog bilden på Jenny Karlsson som du ser här ovan.
Jenny är en härlig människa (inte bara för att hon berömde mitt teckenspråk) och pratade enbart med tecken alltså.

Idag fick jag alltså chansen igen.

Igår blev jag intervjuad om bildjournalistik och det ger en alltid en tankeställare.
På många sätt.
Var va vi, var är vi men framför allt var ska vi?
Eget ansvar, hitta nya "stickningar".
Sy ihop gamla...
Hitta energin.

Javisst, jag har uppdaterat telefonen nu.
Har du?

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden