måndag 2 september 2013

Den slutliga rapporten från EM


Ja, då var EM i Fälttävlan slut här i Malmö och jag fick till sist göra det.
Det var svajigt om jag skulle få det enda in till slutet men jag är glad att jag fick chansen.
Jag gillade det även om det regnade lite mycket kanske.
Igår var det avslutning med banhoppningen.

Ludwig, här ovan låg på bronsplats inför banhoppningen individuellt men red bort sig under banhoppningen och du ser hans min här ovan när han efter sista hindret pustar ut och tittar på resultat-tavlan.

Annars är det svårt med sporter som är svåra att veta vem som leder och vem som vinner.
Många poäng och avdrag att hålla reda på mitt under tävlingen alltså.
Efter är det ju lätt.


Sverige hade som mål att ta medalj i lag-tävlingen vilket dom också gjorde.
Det blev en silvermedalj men det var svårt att veta om dom var riktigt glada för den.
Här under står dom på prispallen.



När man fotograferar just häst finns det massor med regler och bestämmelser.
Grundregler nummer 1 är att hästen måste se snygg ut.
Förmodligen för att ägare, ryttare och skötare ska kunna köpa bilder efter tävlingen.
Att fotografera hästhoppning när ekipageét är på väg ner är det NO, NO på.

Därför tog jag med bilden ovan på Sara Algotsson-Ostholt när hon är på väg ner.
Jag struntar nämligen i hur hästen ser ut, jag ska inte sälja bilden vidare.
I detta fallet.
Såhär såg det ut i dagens tidning förresten.

Som du redan fattat regnade det både på lördagen och söndagen så jag har verkligen gjort rent mina kameror idag.

För att verkligen runda av den här turneringen så visar jag här några bilder och hur det sett ut i tidningen.
Varken mer eller mindre.












Torsdagstidningen


Fredagstidningen



Lördagstidningen.


Söndagstidningen.



Måndagstidningen



3 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt snyggt Lars!

Med vänlig hälsning,
Peter

Club Camilla sa...

Nej nej .. inte finns det några regler för hur hästbilder ska se ut :-)

Seb sa...

De som är inne i det där med hästar och hoppning har väldigt bestämda åsikter om hur det ska se ut, hur hästen ska stå, hoppa mm. Lite tröttsamt men samtidigt kan man ju välja själv att strunta i allt det där för sin egen del :)

Panoreringen på hästen som speglar sig i vattenhindret är riktigt bra. En lyckad panorering slår det mesta, jag försökte mig själv på det på rally i helgen (http://lamottefoto.se/blog/107154.htm)

/Seb

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden