onsdag 25 september 2013

Träsktrollet!


Den här bilden är tagen ganska exakt för 10 år sedan.
2003-09-28 och Sverige möter Nigeria i USA på fotbolls-VM.
Kan ha varit en av de finaste resorna ändå.
Många städer i USA betades av och vi hade riktigt roligt de där dagarna.
Jag och Anders Engman och med oss hade vi också alltid Torbjörn Jakobsson som var extra fint såklart.
Bilden fick jag ett silver för i Årets Bild året efter.
Jag ramade in bilden och gav den till Hanna Ljungberg vid ett senare tillfälle. 
Sista veckan som vi var i Los Angeles kom dessutom Jonas Lindkvist som på kort tid höll på att arresteras när han skulle brotta ner Shrek, men det är en annan historia.

Det här är mitt hundrade inlägg i september månad vilket känns fint.
Jag tycker det har gått trögt med bloggen på sista tiden.
Det ska vara mer lust i det tycker jag, ska försöka skärpa mig något.

Jag vill se mer bio.
Det hade varit fint.

Idag får jag chansen att fotografera en modefotografering, det ska bli kul.
Lite annorlunda dessutom.

Jag är glad att Emma Larsson får åka på bokmässan.

Jag måste ringa lite vänner, känner att det var länge sedan nu.
Måste bli bättre på det.
Saknar många.

Jag har svårt för den här kalibreringsgrejen inom fotobranschen.
Får aldrig till det fullt ut känns det som.
Hemma går det fint, men på jobbet?
Icke!
Förmodligen har vi för dåliga men framför allt för gamla skärmar.

Förbereda några gig.
Få ett nytt schema på jobbet, en ny avdelning att jobba för.
Kan gälla från November, vi är inte säkra ännu.
Tappa massa fina kollegor.
Mycket som snurrar.

Det gäller att kavla upp och komma igen, ta ansvar för sitt eget.
Kämpa.
Typ.


På den där resan fick jag också chansen, via jobbet att gå in på Universal Studios. (Det var här Jonas Lindkvist brottades med Shrek, undrar om jag kan hitta dom negativen/filerna).
Jag hade sedan min pappa var där när jag var liten varit avundsjuk på honom sedan dess.
Det var häftigt.



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden