torsdag 5 september 2013

Tillbaka på jobbet


Tillbaka på jobbet.
Det är torsdag och jag vet redan innan jag kopplar upp mig att det blir en stressig dag.
Möte med ledningen.
Föreläsa för en fotoskola som kommer hit.
Jobba med vanliga jobb.

Sådär rullar det på.
Jag har strukturerat om föreläsningen.
Känns bra.

Nu kom Emma Larsson in genom dörren dessutom.
Fint.

Bilden är tagen för några år sedan. Det är jag och författaren Sture Dahlström.
Han är tyvärr död idag.
Jag hatar verkligen när T-shirten åker ut under så som du ser på min vänstra arm.
Annars var just slutet av 90-talet en tid för mig med T-shirt, Tenniströja och stickad väst över.
Även på sommaren alltså.
Märkligt.

Läs hans böcker ändå.

Nu måste jag rusa vidare.
Vi hörs.


Sture Dahlström, 1997

2 kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden