onsdag 11 september 2013

London-rapport


Jag går till skolan i London på precis samma tid varje morgon.
Nu, bara efter 3 dagar så möter jag redan folk jag känner igen och det här mannen, förmodar jag, sover på samma ställe varje morgon när jag passerar.

Det är inte sådär väldigt mycket tid till att blogga, fotografera eller se annat om jag säger så.
Nu har jag kommit hem med ganska mycket läxa vilket gör att tiden blir ännu tuffare.

Idag fick vi se en kille som kan många olika dialekter.


Annars pratar vi om mediavärlden. Intervjuteknik på engelska. Artighet och andra kontraster mellan Sverige och UK.

Igår drog jag iväg på bio på Portobello road på en väldig mysig biograf med bar och mysiga fåtöljer med fotpall där det dessutom låg en filt.
Såhär ser den ut.


Nu måste jag sätta mig med läxan.
Läxa liksom...

Imorgon kommer det en reporter från The Guardian och föreläser för oss.
Spännande.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden