tisdag 19 augusti 2008

5118


Jag vaknar i Peking.
Drar ifrån gardinerna. Solen skiner.
Jag ser himlen.
Den är blå.
Några dagar innan OS började, la jag till en räknarfunktion på bloggen.
Den står på 5118.
Wow, tänker jag.
Vilka är ni som är inne här och kollar, man blir nyfiken.
Så många kommentarer är det ju inte.
Nu är det frukost.
Jag gillar den. Nudlar, ris och bacon.
Härlig kombination. Synd bara vad en halv tand kan göra med matlusten.
Man äter hela tiden med en slags oro.
Känns som en bra dag annars idag.

7 kommentarer:

Pontus Höök sa...

5119

Daniel Nilsson sa...

Även om vi befinner oss på samma ställe så är det ju gott att se var du befinner dig om dagarna i den här OS-bubblan istället för att bara fråga.. va har du gjort idag? Var ska du nu? haha!

Så därför: Nu 5120
haha!

/Daniel N

Anonym sa...

Du undrar vilka vi är....Jag är en vanlig amatörfotograf som läste en artikel i tidningen och blev intresserad, kollade bloggen och hemsidan och fastnade för dina bilder och det du skriver. har varit inne dagligen sedan dess och kommer fortsätta. Får väl också kommentera mera. Hade varit av stort intresse att få mer info om inställningar, på varje bild som du lägger i bloggen.
Ha de och kämpa på!
Mvh Rickard

Anonym sa...

Jag är en klantig kvinna i Klagshamn som sitter och ringer Kinesiska Konsulatet och posten om vartannat. Jag läser din blogg varje dag.

/M.

Anonym sa...

Jag hittade hit för länge sedan via Silverfisken. Hade innan dess ingen aning om att du var fotograf på den lokala morgontidningen. Foto har alltid intresserat mig även om jag själv inte är aktiv fotograf. Gillar det du fångar på bilderna och kikar in här var och varannan dag.

Sa Who

Lars D sa...

Hej alla, vad roligt.
5350 nu ser jag.
Coolt.
Pontus, jag får dåligt samvete. Men jag skyller på tiden tror jag.
Daniel. Du är rolig du, men vad roligt att du hänger med här också. Jag kollar din flera gånger om dagen, det vet du. Ses vi i morgon på kampsport?
Hej Rickard
Vad roligt att du hittade hit, välkommen.
Hej Who
Vad roligt, titta in när du vill.
/ LarsD

Anonym sa...

Självklart vill man inte missa din blogg Lasse, du är bäst!

/Fam S-K

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden