lördag 23 augusti 2008

Alltid rött,alltid rätt


Jag vet inte vad som hände.
Kom in på MPC och allt kändes så lätt.
Roligt på något sätt, och så är det bara två dagar kvar.
Lördag, Söndag.
Eller så är det därför.
På sådana här stora evenemang så har både Nikon och Canon service till oss fotografer.
Man kan lämna in sina grejer och få dom lagade, putsade och fina.
Låna grejer kan man också. Igår på kanoten lånade jag ett 800mm men som jag sa igår, man såg knappt båten ändå.
Nikon har kört över Canon nu. Fler och fler kör med det. Det blir onödigt skarpt och höga ison är inget problem.
- Vad jag kör med?
- Canon, såklart. Snart släpper dom en värsting som ska knäcka Nikon.
Då ska alla fotografer byta tillbaka.
Nu ska jag gå och få mina små puddingar till Canon checkade&cleanade.
Man vill ju åka hem med så bra grejer som möjligt.
Sen är det ju 15 månader till Vancouver.
Jonas, min vän på DN har inte haft tur på det här OS,et.
Han gick över till Nikon och var på cykelsilver i början där.
Nu vet jag inte hur många hus han lyckats ha sönder och gluggar ska vi inte snacka om.
Men med hans lånade grejer har det blivit bra och skarpt.
Regn är dock inget för Nikon verkar det som.
Snart mountainbike i solskenet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att se Imperiet göra debut i rubrikerna :-)

Anonym sa...

Vancouver here we come!

I, F & M.

Anonym sa...

Härligt. Vet du när det kommer en uppdatering utav mark III?

Anonym sa...

Framgår inte riktigt vad du menar -
är det alltså bra att hållt kvar vid Canon?

Vad har vännen Jonas haft för problem med sina kameror?

Anonym sa...

Va fasen, det där med Imperiet hade jag tänkt o skriva ju! Så gjorde jag det iaf.

Sa Who

Lars D sa...

Hej allihop.

Imperiet är alltid skönt på något sätt.
Har ingen aning om uppdateringar.

Klart det är bra att hålla sig kvar, man ska vara trogen sina godingar. Men ska man handla nu så ska man nog köpa Nikon, men jag vill inte svika mina grejer.
Jag hoppas ju på sponsring på min hemsida.
2 hus och 2 objektiv har regnat sönder och är helt döda.


vänligen,

LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden