lördag 23 augusti 2008

Kriget med mig själv


Det sitter en man under ett paraply. Solen skiner och temperaturen är runt 40 grader i solen.
Han stirrar på en stor, stor skärm där folk cyklar i skogen.
Det är sjukt såklart, tycker mannen.
Han är dit tvingad för att höja publiksiffrorna. Helst hade han suttit hemma, i skuggan.
Men en biljett är en biljett och OS ser man inte på plats, det upplever man.
Skit samma vilken sport det är, han har varit på OS.
Själv stod jag i en backe i solen och trodde jag skulle svimma.
Gång på gång.
När det var som värst så lyckades jag trampa sönder Jonas motljusskydd!?
Knak sa det.

I en pingishall är det fler kineser.
Ping-pongen är stor och alla medaljer går till Kina.
Jag gruvar mig, jag glömde finalbollen från OS-finalen i Sydney som
J-O förlorade.
Jag har bollen men hade tänkt ta med den och sälja den till ett så högt pris som möjligt.
Jag har ingen glädje av den.
Nu får jag ta den en annan gång.
Här på MPC packar alla ihop nu.
I morgon är det slut.
Lite skönt, lite vemodigt.
Dagens bild finns på min hemsida som vanligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I dag har jag kokat plommonsylt och bakat bullar. Fikat med J. Tvättat. Inte packat. Ångrar just nu dagens prioritering, men måndag natt kanske är en bra tidpunkt för packning?!

Jag slapp i alla fall klippa gräset för i dag har regnet öst ner över Sveriges sydvästligaste hörn.

Ses på tisdag.

Härligt.

/M.

FotoSell sa...

Imperiet igen.
När kommer Flyktsoda med Ebba?
Tror jag såg dig på TV vid bordtennisen.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden