tisdag 5 augusti 2008

Du gamla, fria nord


Allt är på plats. Jag har hängt upp, lagt ut och stoppat i lådor.
Jag är mätt och nöjd. Hotellet som jag bodde på i maj och även nu alltså, har gjort en uppryckning.
Det ryktas om frukost i "western style". På första våningen har dom lyckats skaka fram en pool.
Jag lovar, den fanns icke här i maj.
Biljard och bordtennis på våning tre och alla grejer i rummet går att köpa precis som i maj.
Samma priser också.
Jag och JJ gick över gatan och åt gott, okej det är inte som i Japan men det funkar det här också.
Ingen klagan alltså.
Det är skönt att ha koll på alla grejer här på rummet. Ordning och reda.
Härligt.
Robert Henriksson har gjort en grej på Stefan Nystrand som ligger på Svd,s hemsida.
Se ett bildspel här.
Så bra! Han är duktig den där biskopsarnö-studenten.
Jonas också, min kompis som du ser på bilden ovan. Han har hängt på Ara i snart 8 år tror jag.
Snacka om projekt.
Tar han guld borde han göra en bok.
Eller två.
Det kanske han kan göra ändå förresten.
På lördag kommer han hit till Peking och då känns det tryggare när han är på plats tycker jag.
Roligare också. Men Daniel anländer någon dag tidigare och det är tur det.
Nere i recepetionen kan man gå igenom en säkerhetskontroll innan man hoppar på mediabussen till MPC (media press center).
Det är nytt för OS vad jag vet och det verkar smidigt tycker jag. I morgon 09:40 vet jag bättre när jag tar bussen dit.
Man får mycket grejer på ett OS och det är det jag ska dit och hämta.
Gratis är ofta gott.
En annan bra nästan gratisgrej var nu ikväll när jag och JJ beställde in 4 rätter och 2 öl var och betalade 53 kronor var.
Det är skillnad på folks engelska och trevlighet sedan jag var här i maj också. Vår kille som serverade tog allt på engelska och sen ville han ta en bild på oss. Ser lätt ut.
Det är precis så det ska vara.
LÄTT!

2 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

Tjing! Verkar lovande! Ingen sushi här idag men "kycklingen" höll klassen! Kör på under fotbollen så tar vi en nudel soppa i Peking!
/Daniel-san

Anonym sa...

Hej Lasse

Velkommen til Beijing. Vi ses i MPC om nogle timer!

Jens Dresling

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden