onsdag 6 augusti 2008

En tätort på en slätt


Man kan säga att OS är igång nu.
Damerna har sparkat boll ikväll mot värdlandet och lekandes lätt tog kineserna hem det.
Innan det var det MPC på förmiddagen för massor med fina gåvor.
Javisst, vi är alla journalister som inte ska mutas av stora företag men alla tar glatt emot väskorna och tittar som om sexåringen kommit fram i dom, på julafton.
Jag är inte bättre, jag lovar.
Sen var det ett nytt fint snabbtåg ner till Tianjin som sades vara helvetet på jorden men det tror jag inte. Jag har sett värre även om det är skillnad på Peking och Tianjin. Jag tror tåget var uppe i 326km/h som snabbast.
Checkade in på Hyatt med fin utsikt över den lilla floden i stan.
Fint hotell och sen iväg till matcharenan som inte hade någon mat.
Suck, där började magen verkligen säga ifrån.
Nu är klockan 02:12 här och jag är snart klar.
En dag börjar gå mot sitt slut.
Frukosten var god och nästa måltid runt 00:12 sådär.
Man blir lite trött av det. Hungrig med för den delen och när club-mackan anlände strax efter midnatt, på bricka så kändes det som på tiden.
Tack vare Hanna Eriksson på VK så kunde jag fixa till ett bildspel.
Det är inget märkvärdigt utan ett rakt upp och ner spel från matchen.
Jag hade missat en sladd i Peking men den hade Hanna med sig så allt löste sig.
Se spelet här.
Tack Hanna.
Pontus Höök bloggar från New York. Läs hans inlägg om photoshop.
I morgon när jag är piggare så ska jag ge mig in också tänkte jag.
Just nu, rätt ner i den sköna sängen.
Natti-natti

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Kul att följa din väg genom OS. Vad heter den programmet du använder dig utav när du gör bildspel?

Lycka till i Peking.

Lars D sa...

Hej
Programmet jag använder heter soundslides.
Du kan ladda ner det gratis och testa det på:
www.soundslides.com
Lycka till.
/ Lars D

Anonym sa...

Kompis!
Jag ser att ordet OS fortfarande parar sig med ordet LÄTT. Det är ju underbart! Precis som det ska vara!
Tillbaka på jobbet på måndag ... nu kör vi!
Hils
/P

Anonym sa...

Tillbaka på internet efter veckor på landet. Uppdaterar mig på dina äventyr. Så mycket mer att läsa på bloggen än i kortfattade sms.

Jag är inte journalist och kan därför inte mutas. Tycker om väskor. Skulle behöva en snygg till jobbet. Fyller du på förrådet?

Varmt här också. Hemkomstångest och hemkomstglädje. Tvätt och ett hem som känns borta.

Hörs mer och ses snart.

/M.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden