måndag 4 augusti 2008

Inte för kärleks skull


Måndagen har tagit oss till slutet här borta i öst.
Det är dags för packning och nattvila. Sista dagen i Japan.
För den här gången.
I morgon är det Kina som gäller. Det är stor skillnad på dessa länder.
Usch, jag vill inte tänka på det just nu.
Det är vemodigt att lämna detta trevliga land, dess goda mat och alla artiga människorna.
Var på simträning i morse. Jonas Lindkvist anlände och det var kul att se honom igen.
På eftermiddagen tänkte jag att jag skulle göra ett bildspel från japanernas favoritställe, Pachinko.
Det är en spelhall där det låter bedövande från maskinerna och folk röker som borstbindare.
Men jag blev på japanskt vis utkastad med fotoförbudet hängande över hela stället.
Nu slänger man inte ut någon i Japan utan ber vänligt och på samma gång bockar man och ber om ursäkt.
Jag gav upp och tackade för mig men någon bild hann det bli men det räcker inte till ett bildspel tyvärr.
Bilder från simningen kommer i morgon, jag kan ju inte köra ut dom här nu när dom ska in i tidningen i morgon.
Det är knas det här med tidsskillnaden, man får spunk av det.
Kvällen njöt vi otrolig god kyckling, jag, Jonas och JJ. I morgon innan vi lyfter hinner vi med lite träning och sushi så allt blir som det ska. Vi knyter i hop presentpapperet alltså. Eller snarare snöret runt det.
Nu lägger jag ner så hörs vi från Kina istället.

2 kommentarer:

Mattias Johansson sa...

Du har då en tendens att bli utkastad vart du än går...Jag tänker på Berns i våras...

Lars D sa...

Hahaha, ja det kanske du har rätt i.
Men då handlade det ju mer om uppslängd skulle jag säga. Nu bar jag dock inte kilt igår på det här japanska stället.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden