lördag 23 augusti 2008

Var blev ni av


När man är på OS eller annan sport blir man duktigt trött på sportbilder.
Fotografer med för den delen.
Jag surfar runt för att se annat.
Grarup har varit i Georgien, kolla här.
Han kanske rent av är kvar där, det vet jag inte.
Det jag vet är att det är sååå snyggt med svartvitt.
Inte bara snyggt, utan så direkt på. Historien och så punkt.
Inga färgmoment som stör. Inga blå himlar.
Så pang på.
Tycker jag.
Mercurynews har gjort en multimediagrej om amerikanska OS-stjärnor.
Kolla här.
Har inte det med sportfotografi att göra då?
Jo, det är klart.
Mys lördag kväll, här är den över för länge sen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kompis!
"Var blev ni av" ... hmm, känns lite Monica Zetterlund. Men den kanske heter "Var blev ni av, ljuva drömmar". Nja, tror du tänker på Zetterlund ...
LÄTT!
/P

Lars D sa...

Så rätt, så lätt!
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden