torsdag 14 augusti 2008

Farväl jupiter


Att vara på OS är en ständig känsla av att alltid vara på fel plats.
Som idag och alla andra dagar med för den delen. Vem kunde tro att svenska cyklister petat i sig så mycket tabletter eller i vilken form nu doping säljs här nere på marknaden. Två silver bara sådär.
Inte svenskar väl?
Idag så skulle det simmas för guld. Brottningen kunde vänta, då hinner jag med både simmedalj och sen sticker jag på brottningen tänkte jag.
Både Nystrand och lagtjejerna badade sig in i kaklet på sista plats.
Men det går bättre för brottarna. Båda i semifinal just då.
Jaha, då är det en en tjej som kanske, kanske tar guld istället i skytte. (den klart sämsta grenen för oss fotografer)
Okej, det blir bronsmatcher i brottningen visste vi då och vi måste bestämma oss.
Skyttet.
Skyttet slutade med en fjärdeplats medan Ara skrev sporthistoria när han lämnade sin bronsmedalj som protest.
-Nej, jag är inte bitter...
Men det regnade också på skyttet. Det regnade mycket.
Idag var gymnastiken inne i tidningen och det ser snyggt ut tycker jag.
Härligt, alltid en tröst.
Jag klippte ihop ett bildspel från gymnastiken som du ser här och på min hemsida med.
På min hemsida så har jag också lagt in dagens bild.
Klockan har inte slagit 19:00 riktigt än men nu packar jag ihop. Åker hem och drar en blöt filt över mig.
Vilken tidig kväll! Rekord.
I morgon börjar OS!
Igen....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså ditt bildspel från dubbeltrappen är ju hur bra som, speciellt med ljudet. Så även om du ogillar det fotografiskt (sportskytte måste vara än värre) så blir det bra ändå. Å gött att Soundslides numera har "individual transitions", så mycket roligare!

Claes

Teklan sa...

Äh, du kompis!
Du är på rätt plats hela tiden. Du är hur duktig som helst som vanligt!
Inget stämmer ju på det här os:et så det kan ju inte vara lätt att veta var man ska hänga.
Hoppas du hinner njuta mellan allt slit.
I morgon är det väl någon okänd svensk talang i lkast med liten boll som går och vinner...då är du väl där?

Ha det fint!
Emma

jaroslaw sa...

Undrar vad rubriken på svenskarnas insats i OS kommer att vara? Jag har ett förslag "Vi hade ialf tur med vädret" Hoppas på lite mer medaljer!

Lars D sa...

Hej Claes
Tack, vad snäll du är.
Hej Emma
Tack, vad snäll du är. Nu har jag myst med Tekla hela morgonen här på hennes blogg.
Din man i kungadräkt....jag gillar honom mer och mer.
Hej Jaroslaw
Nej, det kan det inte vara för det regnar som bara den här. Men idag skiner solen. Skönt, första dagen med skuggor.
/ LarsD

Anonym sa...

hej.
jag fundera på ditt inlägg, nu har jag inte läst så mycket på din blogg så jag kan inte avgöra din ton men är det ironisk du är när du hintar att cyklisterna skulle vara dopade eller har det kommit fram några tester?
mvh
eva

Lars D sa...

Hej Eva
Nej, jag menar inget med det.
Det har inte kommit fram något om doping heller.
Men jag tror att om dom låt oss säga, var från Ukraina så hade tonen lätt kunnat bli att det är doping inblandat. Nu är dom svenskar och vi som råkar vara födda i Sverige tycker bara, javisst, vad fint.
"Vi" tog silver i cykel både i herr och dam.
Inget konstigt med det.
Nu tror inte jag heller att dom är dopade, men tanken är rolig tycker jag. Spännande OM det skulle visa sig att dom är det och att Ara slänger sin bronsmedalj. Vilket fint land vi skulle framstå som då i OS sammanhang.
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden