söndag 24 augusti 2008

Den döda vinkeln


It´s all over. What a night, what a show!
Wow! OS är slut. Mitt sjätte OS till handlingarna.
På skrivbordsplats 184 nere i fotografrummet hänger en fotoväst som är skitig och luktar inte blomma heller för den delen.
Den ska aldrig på igen. Det behövs inte.
Jag har lämnat mina sista kort, skrivit en liten text som jag mailat in.
Jag kan gå hem och lägga mig. Tvätta mig, ja vad jag vill.
Ikväll väntar en middag med Sydsvenskan-gänget.
Det är roligt med OS, det är något speciellt ändå.
Nu är det lite vemodigt men samtidigt inte såklart.
Hemma väntar vardagen. IFK Malmö-Kvarnby kanske.
Det är alltid lite svårt att anpassa sig efter sånt här, komma in i det igen.
Det kanske låter drygt men det är så det är, svårt att ta det på allvar.
Jobblistan hemma alltså.
Nu väntar ledighet och efter det ska jag till SvD och lära dom jobba med ljud.
Men det är sen, inte nu.
23 sporter hann jag med fördelade på 16702 bilder.
På den gamla goda tiden hade det varit 463 rullar film.
Min OS-mapp som inte längre ligger på skrivbordet väger 119GB.
På min hemsida kan ni bläddra runt bland bildspel och dagens bilder.
Gör det nu!
Nu packar jag ihop i mitt skåp och åker hem till hotellet.
Kamrater.
Mys!
p.s Vad duktiga ni är på låttitlar, men jag misstänker den här "nya" grejen internet. Om man inte är i Kina kan man ju hitta vad som helst där. På bilden ser ni Tim Clayton och jag på pressläktaren på friidrotten. Han kör sitt eget race kan man säga.
När nomineringarna i WPP kommer är han med.
1,1 i odds.
Ni ser att jag försöker snegla på vad han gjort...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hur hinns det med ! jag bara undrar bara hur du orkar vara igång och leverera så många härliga bilder till tidningen här hemma. Hur långt sträcker sig remoten igentligen kan man trycka foto BMX samtidigt som man är i simhallen ? sjukt bar iallfall daris, kom nu hem så bjuder jag på Sushi så får du stå för anekdoterna.
Bävis..

FotoSell sa...

Skulle vara kul att höra anekdoterna men sushin får ni äta....
Kent föresten.

Anonym sa...

Kent för tusan.

En vacker dag är jag först på plan med det.

Anonym sa...

Haha, 16 tusen bilder på några veckor! Gud, det är ju min livsdos. Hittills alltså. Tack för ett bra OS med massor av fina bilder och bildspel. Jag tycker i alla fall att dubbeltrappen är en höjdare, mycket för ljudet. Pang-pang. Pang-pang. Så kul!

Claes

Anonym sa...

Ny storvuxen grönrosa familjemedlem med kaninöron. Stjärnvinst. Total lycka.

/M.

Lars D sa...

Tjenare Johan
Tack, vad snäll du är. Inte så långt, man får ta bussen, haha.
Sushi, ja tack!
Hej Claes
Tack, vad kull att du tittar in och följer min resa.
Nu väntar ledighet.
Vi ses framöver.
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden