lördag 2 augusti 2008

Välkommen hem


Haha, jag tror jag fastnar vid sovande japaner.
Igen.
När jag var i indien i våras så plåtade jag sovande indier och kanske blir de det samma här i Japan.
Den här gamnackan satt och sov utanför GAP här i Fukuoka.
Han är trött såklart.
Jag med. Jag somnade tidigt igår och vaknade strax efter 04:00
Kollade "lost in translation" på datorn.
Sett den förut och det är en bra film om än lite tragiskt på något sett.
Sen var det full fart med jobb hela dagen. Skönt att vara igång.
Vi hängde på svenskhotellet och gjorde det vi skulle.
Inga bilder som finns med i historien direkt men ett dagsverke.
Nu kör vi igång.
JJ är lätt att vara ute med. Positiv, och så gillar han maten.
Är positiv.
På stranden nedanför svenskornas hotell går det runt japanska damer och städar den konstgjorda stranden.
Det är varmt som i graven och dom är förvånandsvärt varmt klädda.

Okej, du frågar vad jag ätit idag.
Det är ingen matblogg svarar jag.
Men jag svarar artigt ändå.
Till lunch var det sushi. 35,e våningen med underbar utsikt över hela stan.
Man ser Fukuokas basebollslags hemma-arena i förgrunden.
230 kronor.
Till middag var det faktiskt sushi också som snurrade och smakade gott.
67 kronor och lätt så gott som lunchen.
Vi håller där tror jag. Sushi är melodin.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden