söndag 22 mars 2009

Okej, det är klart att man blir glad...


Foto: Per Groth/ VLT
Mästa mästarna "piskar" ut Edsbyn i finalen och guldet går till Västerås.
Glädje.
Per G Norén är på plats ser jag och du kan också kolla mer på VLT.
Pelle jobbade där när jag började och är en man full av historier.
Han måste ha bevakat massor med SM-finaler.
Han har frusit på isen.
Igår var han på plats igen. När jag jobbade på VLT hade han ibland en släng av AS och stannade hemma.
- Det är AS,en som spökar nu igen kunde han säga när han ringde på morgonen.
Efter många, många år var det någon som frågade vad det var och så svarade han bara kort:
- Arbetsskygg.
En annan gång sägs det att han med en blixtlampa eldade upp en heltäckningsmatta på slottet i Stockholm.
Han är en god man i alla fall och fortfarande står han där på isen och fryser.
Det var Pelle som såg till att jag fick in min första bild i tidningen.
Tack Pelle, jag var mer än stolt och jag har sparat den.

1 kommentar:

Reportagebild sa...

*lol* Låter som PG det...

/Fredrik

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden