måndag 16 mars 2009

Växjö en gång


SM i konstsim för snart 2 år sedan. Ganska precis.
Växjö är platsen. Vattnet är kallt och jag bodde på stadshotellet.
När tävlingarna var slut och jag tog mig en öl i baren så tyckte jag det var lite segt.
Jag gick runt där på hotellet och hittade en bar till och där hängde jag lite.
Men jag kände mig inte välkommen.
På ett bord stod det öl och massor med mat. Det borde ringt en varningsklockan.
En stressad dam kom fram och sa:
- Vem är du?
- Jag heter Lasse, sa jag.
Hon rusade vidare och ett litet skönt jazzband spelade.
Allt det här passade mig fint. Jag åt snittar och drack en öl som stod på bordet.
Efter ett tag kom Björn Skifs in och tackade alla för en underbar turné.
Nu var den slut och här skulle festas.
Jag avslöjade mig direkt genom att säga till den stressade damen.
- Okej, jag fattar. Jag är på fel plast. Jag dricker ur och så smyger jag undan sen, sa jag.
- Det är okej, du kan stanna sa hon.
Vi skildes som vänner och jag smet snabbt upp på rummet.

1 kommentar:

Mattias Johansson sa...

Fel plats vid rätt tillfälle eller rätt plats vid fel tillfälle?

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden