lördag 27 december 2014

Kvinnor


Tänk att det är lördag och det betyder ingenting i dessa dagar.
Alla dagar flyter ihop.

Visst, vi vinner på V75, jag och Torbjörn Jakobsson.
Inga storvinster men ändå, det blir 

Jonas Lindkvist ringer från en stuga och det är -14 grader i den.
Fina vänner. Lätt att bli sentimental också.

Jag får många mail nu om MFF-boken jag gjorde.
Den är slutsåld och många hoppas på ett nytryck men jag tror Sydsvenskan bestämt sig.
1500 exemplar tog slut på 2 veckor.
Jag är glad för det.
Har fått ett sug efter att göra fler böcker. 
Men mer på mitt sätt.

Jag får ett mail från en läsare som tycker jag lyfter fram kvinnliga fotografer på ett naturligt och självklart sätt.
Jag blir glad för det mailet (även om jag tycker det egentligen inte borde behövas, så ska det inte vara).
Men tack ändå.

Så därför passar jag också på att tipsa om SVT-dokumentären om Vivian Maier.
Har tipsat om den förut men nu ligger den där i play igen.
Lars Brundin! Kommer du ihåg, gå in och kolla nu!
Här alltså.

1 kommentar:

BRUNTE (Lars Brundin) sa...

Härligt, härligt....:)
Tack och god fortsättning....

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden