måndag 29 december 2014

Personligt 1

Jag har med mig Larry Towells bok "The world from my front porch".
Jag har skrivit om den förut men nu sitter jag framför brasan och plöjer den från pärm till pärm.
Läser och sätter mig in.
Han pratar mycket om det personliga fotografiet, du ser en filmsnutt här nedan från boken/utställningen.



Jag ska beställa fler böcker av honom, han kryper på ett fint sätt in mer och mer i mitt medvetande.
Bara det att när han blir inbjuden till world press photo så gör han det på det här sättet.



Respekt på så många sätt.

Jag har alltid fascinerats av folks kontor eller studios om du så vill. Låt oss kalla det arbetsplatser helt enkelt.
På den här filmen får du en liten skymt av Larrys kontor men också hans bilder från Afghanistan.

3 kommentarer:

P-O Stoltz sa...

Rekommenderar The Mennonites.

P-O Stoltz sa...

Glömde, här ser du mer av hans hus, lab och atelje.
https://vimeo.com/34850991

Lars D sa...

Tack P-O!
Jag fick den boken av Peter Claesson, ås den har jag redan:-)
Filmen ser jag nu.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden