fredag 4 december 2015

Eyewitness.nu

 Vid en frukost i Nyborg under PF-dagarna halade Magnus Sundberg upp en "dummy" till frukostbordet.
Jag brukar unna mig leverpastej när jag bor på hotell men här fanns det bara en sån där stygg sak som ser lite brun och tråkig ut så jag hade Nutella på mina mackor.

- Jag tänkte göra ett magasin, sa Magnus Sundberg och räckte ett ex över bordet.
Vad tycker du om det?

Jag bläddrade igenom den och tänkte inte så mycket på produkten kanske.
Men det slog mig åter igen hur inni helvete duktig fotograf han är, Magnus Sundberg.

Efter ett tag så tänkte jag också på själva tidningen, det är en lysande idé och jag har haft den själv många gånger.
Det har säkert andra fotografer också.
Jag blir så himla glad att Magnus Sundberg gör den här tidningen.
Jag beställde ett ex direkt, innan det ens var färdigt eller på gång så att säga.

Nu i veckan låg den i min brevlåda.
Va!?

Så himla fin den är Magnus!
Är du intresserad av bildjournalistik eller i det här fallet flyktingvågen så ska du gå in och beställa ett ex.
Jag tycker du ska göra det för att du går och tjatar om att bildjournalistiken är död och allt har förändrats, bittert, bittert.
Här har du en fotograf som åtminstone försöker ta saken i egna händer.
Wow, I love it!
Det är så mycket cred till dig Magnus.

Var med och stötta det här projektet, det är en bra början.
Till något nytt, något bra.
Mitt ex har redan fått en plats i hyllan. Den får plats tillsammans med Fool, Horisont och Offside som jag också spar för att kunna bläddra i framför brasan.

Bra Magnus, jag lyfter på hatten för dig.
Det blir så tydligt.

"Det är bara de bra idéerna som genomförs som räknas"

Hemsidan.
Hemsidan.
Hemsidan.

(Förlåt för mina lite murriga bilder på själva tidningen. Köp den så ser du att det är kvalité)




Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden